Winter Wonderland

janvier 18, 2017


My mum, my sister and I had a walk in Courchevel 1850 to explore and rediscover all the beautiful chalets and hotels over there. Some are so magnificent! It also started to snow during the photoshoot and there is something peacefully calm about the snow falling down. The silence, then the crunch of powder beneath your feet. I can say that I live for these kind of moments when I'm in the mountains.
And wearing a chic, elegant and sophisticated look is possible in the mountains with a bit of layering. I chose black and grey mix with a touch of white & black ruffle plaid shorts, love the details. And without forgetting to keep my head warm with this floppy hat, some leather gloves for my hands and a warm and soft scarf and ready to go! Let's enjoy the mountains without freezing! 
▬▬▬▬▬
Ma maman, ma sœur et moi-même sommes allées se promener à Courchevel 1850 pour explorer et redécouvrir tous les beaux chalets et hôtels qui y sont présents. Certains sont si beaux et magnifiques ! Il a également commencé à neiger pendant que nous prenions les photos et il y a quelque chose si calme et relaxant au sujet de la neige qui tombe. Le silence, puis le crissement de poudre sous vos pieds. Je peux dire que je vis pour ce genre de moments quand je suis à la montagne.
Et porter un look chic, élégant et sophistiqué c'est possible à la montagne avec un peu de superposition. J'ai choisi le mélange de noir et de gris avec une touche de carreaux blanc et noir avec ce short à volant, j'adore ces détails. Et sans oublier de garder ma tête bien au chaud avec cette capeline, des gants en cuir pour mes mains et une écharpe chaude et douce et je suis alors prête à partir ! Profitez des montagnes sans se geler !


I was wearing :
Coat The Kooples
Ruffle Plaid Shorts Dezzal
Pull SoftGrey
Shoes Mademoiselle R
Scarf Mango
Hat Bocage
Sunnies Ray-Ban
Chevron Classic Flap Bag All Black Chanel
 Gloves vintage from my grandma
Mosaïc Powder Couvrance by Avène
Eyeshadow n°204  bo.ho
Mascara Lash Define Innova
Terra Cotta n°03 bo.ho
Nail Polish Black Out n°982 Dior
Lipstick Liquid Matte Icon Huda Beauty

Thanks to my favorite team for the photos, my sister and my mum
And to Dezzal for sponsoring this post.

You Might Also Like

10 commentaires

  1. Ça devait être trop sympa et changer du temps chaud! J'adore ton look mais tu devais aussi avoir trop froid en jupe!

    http://violettedaily.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Oui vraiment extra!
      Bien au chaud tout de même avec plusieurs couches et puis après tu mérites bien des gaufres et un bon chocolat chaud ;)
      Bises.

      Supprimer
  2. wow u look amazing babes
    http://thestyleride.com/

    RépondreSupprimer
  3. you managed to look so chic in the snow! I love that skirt on you!

    www.prettyinleather.net

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you!!
      And it's actually a short but look like a skirt yes, so cool!

      Supprimer
  4. Beautiful pictures - I definitely need an experience like this!

    xxo.
    SIMPLYSHANTEL.COM

    RépondreSupprimer

Popular Posts

Quote of the week

Quote of the week

Instagram

Subscribe